اعتماد دامنه ( Domain Trust) چيست؟

۱۵ بازديد

اعتماد دامنه ( Domain Trust) چیست؟

اعتماد دامنه یک وب سایت نشان دهنده قابل اعتماد بودن و جدی بودن آن است.

 

هیچ روش محاسبه یکنواختی برای این شاخص وجود ندارد. گوگل و ارائه دهندگان ابزارهای سئو از معیارهای خود برای تعیین اعتماد دامنه استفاده می کنند.

کیفیت لینک و کیفیت محتوا مبنای مهمی برای دامنه اعتماد دامنه مهدی نجاری سئو سایت محسوب می شود. اعتماد دامنه بالا به عنوان یک مزیت رتبه بندی در نتایج جستجو در نظر گرفته می شود.

 

Domain Trust چیست؟

 

اعتماد دامنه یک رقم کلیدی است که برای محاسبه قابلیت اعتماد وب سایت ها استفاده می شود. کیفیت محتوا و لینک ها برای محاسبه اعتماد دامنه تعیین کننده در نظر گرفته می شود، اما روش محاسبه یکسانی وجود ندارد.

 

منشا اعتماد دامنه

 

کاربران اینترنت علاقه مند به استفاده از وب سایت های قابل اعتمادی هستند که به آنها ارزش افزوده ارائه می دهد. برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، برای بهترین تجربه کاربری ممکن، مهم است که فقط وب سایت های با کیفیت بالا و معتبر در نتایج جستجو فهرست شوند.

 

موتورهای جستجو معمولاً از تبلیغات موتورهای جستجو که در صفحات نتایج جستجو و سایر نقاط وب نمایش داده می شود، درآمد کسب می کنند.

بنابراین، بازدیدهای جستجوی ارگانیک محیط تبلیغاتی مستقیم برای تبلیغ‌کنندگان است. بنابراین نتایج جستجوی ضعیف باعث کاهش کیفیت تبلیغات مورد انتظار کاربران می شود.

در عین حال، نتایج جستجو با سایت‌های اسپم تبلیغات نام تجاری بدی برای Google & Co خواهد بود. با کمک اعتماد دامنه، ارائه‌دهندگان موتورهای جستجو می‌توانند کیفیت یک وب‌سایت را تعیین کنند.

 

رتبه صفحه گوگل به عنوان واحدی برای اعتماد دامنه

 

سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، خیلی زود مدل محاسباتی خود را برای اعتماد دامنه ایجاد کرد. او در سال 1997 ایندکس به نام PageRank را به ثبت رساند.

 تا به امروز، گوگل وب‌سایت‌ها را با استفاده از PageRank ارزیابی می‌کند که الگوریتم‌های آن در طول زمان با الزامات جدید سازگار شده‌اند.

 برای مدیران وب‌سایت‌ها یا کاربران، گوگل داده‌های PageRank را برای وب‌سایت‌ها در مقیاس 0 تا 10 تا سال 2016 ارائه کرد. 10 به معنای بالاترین مقدار بود، 0 معمولاً برای صفحات جدید یا کاهش رتبه داده می شد. اما امروزه داده های PageRank دیگر در دسترس عموم نیست.

 

چه چیزی برای اعتماد دامنه وب سایت به حساب می آید؟

 

سرنخ های مختلفی برای تعیین domain trust وجود دارد. در اینجا معیارهای احتمالی وجود دارد که می تواند در ارزیابی گنجانده شود.

 

  • سن دامنه: در وب پر سرعت، سن دامنه عامل مهمی است که می تواند نشان دهنده اعتبار آن باشد. دامنه های قدیمی نه تنها به دلیل تداومشان برای موتورهای جستجو جالب هستند، بلکه به این دلیل که این دامنه ها سابقه بسیار طولانی دارند. بر اساس این سابقه، برای مثال، توسعه رفتار کاربر، ترافیک یا پیوندها قابل ردیابی است.
  • کیفیت لینک ورودی: در روزهای اولیه جستجوی وب تجاری، محبوبیت لینک خالص برای رتبه بندی مهم بود. قانون ساده بود: هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، بهتر است. با این حال، اعتماد دامنه، انبوه بک لینک ها را در نظر نمی گیرد. در عوض، لینک های سایت های با کیفیت بالا نقش دارند. انکر تکست ها، محتوایی که لینک در آن قرار گرفته و پیوند به صفحه ارائه دهنده لینک نیز در نظر گرفته می شود. کسانی که لینک‌های زیادی از وب‌سایت‌های هرزنامه یا وب‌سایت‌هایی دریافت می‌کنند که در یک محیط هرزنامه مانند کازینو، پورن یا دایرکتوری‌های وب کار می‌کنند، باید انتظار دامنه کم را داشته باشند.
  • کیفیت محتوا: ارزش محتوا توسط بسیاری از جنبه های فردی تعیین می شود. آیا وب سایت از تصاویر با کیفیت بالا و بدون پیکسل استفاده می کند؟ آیا مطالب تصویر بدون نقض حق چاپ استفاده می شود؟ آیا گرافیک ها هنوز در وب سایت های دیگر وجود دارند یا منحصر به فرد هستند؟ استانداردهای کیفیت متفاوتی نیز برای متون اعمال می شود. متون در صورتی که عاری از اشتباهات دستوری یا املایی باشند و ساختاری معنادار داشته باشند، دارای کیفیت بالاتری هستند. به عنوان مثال، متون کپی شده 1:1 از سایر وب سایت ها منجر به کاهش ارزش می شوند.
  • جدی بودن موضوع وب سایت: اپراتورهای وب سایت می توانند اعتماد دامنه را به سادگی از طریق شعبه وب سایت خود تضمین کنند. به عنوان مثال، هرکسی که وب‌سایت‌هایی را در بخش قمار، برای سرمایه‌گذاری‌های مشکوک یا وب‌سایت‌های پورنو راه‌اندازی می‌کند، دستیابی به سطح بالایی از اعتماد دامنه دشوار خواهد بود. نه تنها در اینترنت، این مناطق معمولا مشکوک تلقی می شوند. در وب، چنین سایت هایی اغلب با هرزنامه های عظیم یا تکنیک های BlackHat غیرقانونی "متمایز" می شوند.
  •             رتبه‌بندی کاربران هدف: رتبه‌بندی یا بررسی‌های کاربران می‌تواند اعتماد دامنه را افزایش دهد. گوگل چنین رتبه‌بندی‌هایی را هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. این امر به ویژه در مورد نتایج جستجوی محلی و فهرست راهنمای کسب و کار Google برای کسب و کار من اعمال می شود.
  •             نسبت متوازن تبلیغات: در اوایل سال 2012، به‌روزرسانی Google در به‌روزرسانی طرح‌بندی صفحه، نظر آن را در مورد تبلیغات بیش از حد در ناحیه قابل مشاهده در وب‌سایت‌ها نشان داد. صفحات اینترنتی با محتوای تبلیغاتی انبوه که به نظر می رسد محتوای واقعی را پوشش می دهند، از آن زمان بی ارزش شده اند.
  •             بدون هرزنامه: ناگفته نماند که وب سایت های اسپم نمی توانند اعتماد دامنه بالایی داشته باشند. هرزنامه می تواند به اشکال مختلف باشد. علاوه بر رشد غیرطبیعی لینک، گوگل همچنین می‌تواند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا یا در داده‌های متا را مقصر معرفی کند. ب. توضیحات متا را به عنوان هرزنامه طبقه بندی کنید.
  •             اطلاعات قابل فهم در مورد اپراتور وب سایت: اگر اثر یک وب سایت به عنوان یک تصویر ذخیره شود یا اپراتورها اطلاعات ثبت نام خود را پنهان کنند، این می تواند نشان دهنده یک وب سایت مشکوک باشد. همچنین زمانی که وب‌سایت‌ها در کشورهای دیگر ثبت می‌شوند به منظور اجتناب از الزامات قانونی در کشور هدف، قابل توجه است. به عنوان مثال، این مورد در مورد بسیاری از وب سایت های کازینو که کاربران آلمانی را هدف قرار داده اند اما در مالت، قبرس یا جزایر کیمن ثبت شده اند، صادق است.
  •             رفتار کاربر: اعتماد دامنه می تواند به شدت تحت تأثیر رفتار کاربر قرار گیرد. اگر بازدیدکنندگان به سرعت از وب‌سایت خارج شوند و فقط برای مدت بسیار کوتاهی در وب‌سایت بمانند، این نشانه‌ای برای موتورهای جستجو است که واضح است که وب‌سایت باید کیفیت پایین‌تری داشته باشد و در نتیجه اعتماد پایینی داشته باشد.
  •             لینک های خروجی: وب سایت هایی که به صورت انبوه به وب سایت های دیگر پیوند می دهند برای موتورهای جستجو مشکوک هستند. آنها می توانند یک مزرعه پیوند باشند. اعتماد دامنه به ویژه زمانی که لینک های خروجی حاوی ویژگی nofollow نباشند آسیب می بیند.
  •             جدی بودن میزبان وب و اطلاعات ثبت نام: مانند هر کاربر اینترنتی، گوگل می تواند داده ها را برای ثبت وب سایت فراخوانی کند. به این ترتیب موتور جستجو می تواند به سرعت محیطی را که یک وب سایت در آن میزبانی می شود و اینکه آیا محله بدی وجود دارد که منجر به کاهش ارزش اعتماد دامنه می شود را شناسایی کند.

 

چگونه می توان بر اعتماد دامنه تأثیر گذاشت؟

 

اگر می خواهید بر ضریب اعتماد دامنه خود تأثیر بگذارید، گزینه های مختلفی دارید. مدیران وب سایت ها از یک سو باید به کیفیت محتوا و تکنولوژی توجه کنند. علاوه بر این، سایت باید به طور مداوم نگهداری شود. به عنوان مثال، بسیاری از خطاهای 404 می تواند نشان دهنده نگهداری ضعیف سایت باشد. دستورالعمل های مدیر وب سایت نیز باید رعایت شود.

 

همچنین مهم است که پروفایل پیوند خود را به طور منظم بررسی کنید. آیا وب سایت های مشکوکی وجود دارند که به دامنه من لینک می دهند؟ ابزار انکار گوگل می تواند برای رد کردن لینک های بالقوه مضر استفاده شود.

 

همچنین توصیه می شود که وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ذخیره کنید. این ابزار رایگان نه تنها داده های مرکزی را برای بهینه سازی فراهم می کند، بلکه کاربران را از تجمع لینک های غیر طبیعی، هک ها یا سایر مشکلات وب سایت آگاه می کند.

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/seo-414

https://addandclick.com/read-blog/84593

https://sphere.social/hello/blogs/view/286589

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/08/07/%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-seo/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/342232

https://corosocial.com/read-blog/141758

https://gab.com/simon707/posts/108780618602441276

https://twitter.com/GhalibShaikh707/status/1556193912024436736

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.