رتبه الکسا چيست؟

۲۴ بازديد

آیا متوجه شده اید که ما از رتبه بندی الکسا برای تجزیه و تحلیل نتایج در پلتفرم خود استفاده می کنیم؟

 

 

 

 

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا یک رتبه بندی محبوبیت جهانی وب سایت است که توسط شرکت اینترنتی الکسا که زیرمجموعه آمازون است ایجاد شده است.

 

الکسا از داده های ترافیک وب برای تهیه لیستی از محبوب ترین سایت های اینترنت استفاده می کند. رتبه الکسا به شما این امکان را می دهد که بدانید سایت شما در مقایسه با سایر سایت ها سئو سایت اصفهان چقدر محبوب است.ده ها میلیون سایت توسط الکسا رتبه بندی شده اند. محبوب ترین سایت دارای رتبه 1 است و کم محبوب ترین سایت در حدود 30 میلیون رتبه دارد. همچنین، سایت هایی بدون رتبه اختصاص داده شده به دلیل داده های ناکافی وجود دارد.

 

رتبه الکسا چگونه تعیین می شود؟

برای محاسبه رتبه، الکسا داده ها را از هزاران افزونه مرورگر، ویجت ها و سایت هایی با اسکریپت الکسا نصب شده جمع آوری می کند. آنها به همه این داده های جمع آوری شده به عنوان "پانل ترافیک جهانی" خود اشاره می کنند و از آن به عنوان نمونه ای استفاده می کنند که همه کاربران اینترنت را نشان می دهد.رتبه الکسا با استفاده از روش‌شناسی اختصاصی تعیین می‌شود که میانگین بازدیدهای روزانه منحصر به فرد و بازدید از صفحه هر بازدیدکننده را در طول 3 ماه گذشته ترکیب می‌کند.الکسا تعداد بازدیدکنندگان روزانه منحصر به فرد را از تعداد کاربران پنل جهانی خود که در آن روز از یک سایت بازدید کرده اند، تخمین می زند. بازدید از صفحه به ازای هر بازدیدکننده، میانگین تعداد درخواست‌های URL کاربر پانل جهانی الکسا برایک وب‌سایت است. اگر کاربر یک URL را چندین بار در یک روز درخواست کند، به عنوان یک بازدید از صفحه حساب می شود.بنابراین، بالاترین ترکیب ترافیک و تعامل بازدیدکنندگان، رتبه # 1 را تضمین می کند.الکسا زیر دامنه ها را جدا از دامنه های آنها رتبه بندی نمی کند. با این حال، آن‌ها برای صفحاتی که در برخی از سایت‌های محبوب مانند وردپرس میزبانی می‌شوند، استثنا قائل می‌شوند، اگر بتوانند به‌طور خودکار آنها را به‌عنوان صفحه اصلی یا وبلاگ شخصی شناسایی کنند.

 

دقت رتبه الکسا

الکسا ادعا می کند که از نرمال سازی داده ها برای تصحیح سوگیری ها در داده های خود و همچنین فیلتر کردن ترافیک غیرانسانی و هرزنامه استفاده می کند.با این حال، دقت رتبه بندی الکسا توسط داده های در دسترس آنها محدود می شود. همانطور که در سایت خود بیان می کنند:سایت هایی با ترافیک نسبتاً کم اندازه گیری شده توسط الکسا رتبه بندی دقیقی نخواهند داشت. ما داده‌های کافی از منابع خود دریافت نمی‌کنیم تا رتبه‌بندی‌های بیش از 100000 را از نظر آماری معنادار کنیم. "به عبارت دیگر، اگر دو سایت را انتخاب کنید که مثلاً 1000000 و 3000000 رتبه بندی شده اند، اختلاف ترافیک بین آنها به اندازه ای نیست که بتوان نتیجه گیری قابل اعتمادی داشت.همچنین، سایت‌هایی که بیش از 100000 رتبه‌بندی شده‌اند، به دلیل تفاوت‌های ترافیکی تخمینی کوچک بین آنها، احتمال بیشتری دارد که نوسانات زیادی در رتبه‌بندی خود تجربه کنند.قابلیت اطمینان یک رتبه با عبور از #100000 و نزدیک شدن به جایگاه #1 افزایش می یابد. تفاوت در ترافیک بین این سایت ها بسیار بیشتر است که بالا رفتن از نردبان را در انتهای این رتبه بندی نیز دشوارتر می کند.برای رتبه دقیق تر، می توانید معیارهای سایت خود را با نصب اسکریپت الکسا روی آن تأیید کنید. به این ترتیب الکسا به جای تخمین معیارها مستقیماً آن را اندازه گیری می کند.

 

 

 

ارزش رتبه الکسا چقدر است؟

در اینجا چند راه وجود دارد که رتبه الکسا می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

 

1. مقایسه وب سایت خود با رقبا. شما می توانید بررسی کنید که در جایگاه خود در برابر رقبای خود کجا ایستاده اید. ببینید رقبای شما چقدر ترافیک دریافت می کنند، چگونه مخاطبان شما با هم همپوشانی دارند. استراتژی کلمات کلیدی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همه اینها ممکن است به شما ایده های جدیدی برای بهبود یا هدفی برای دنبال کردن بدهد.

 

2. فرصت های کلمات کلیدی SEO را پیدا کنید. الکسا همراه با رتبه بندی، ابزارهایی برای بهینه سازی سئو ارائه می دهد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند، اما شما از آنها استفاده نمی کنید، کلمات کلیدی را برای تمرکز بیشتر روی کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با خرید و غیره پیشنهاد می کند. مطمئناً می توانید با استفاده از این ابزارها ترافیک خود را از جستجوی ارگانیک افزایش دهید.

 

3. پتانسیل تجاری یک وب سایت را تعیین کنید. سایت های باکیفیت را برای کمپین های آگاهی از برند خود بیابید و شناسایی کنید. بررسی رتبه الکسای سایت یک qui است.

روشی برای فیلتر کردن سایت ها بر اساس محبوبیت و اجتناب از آنهایی که ترافیک و تعامل کم دارند. با بررسی آمار ترافیک، معیارهای تعامل و جمعیت شناسی مخاطبان، تخمین بزنید که تبلیغات شما در آن سایت چقدر ارزش دارد.

 

4. فرصت هایی برای مشارکت های ارزشمند با اینفلوئنسرها پیدا کنید. اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده می کنید، در مراحل اولیه فرآیند جستجو، می توان از رتبه الکسا برای شناسایی اینفلوئنسرهای تثبیت شده که می توانند توجه مخاطبان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنند، استفاده کرد.

 

5. وبلاگ هایی را برای انتشار مطالب خود پیدا کنید. با انتشار مقالات خود به عنوان مهمان در سایت های دیگری که مخاطبان شما از آنها بازدید می کنند، ترافیک خود را افزایش دهید. الکسا سایت هایی را با موضوعات مشابه و مخاطبین همپوشانی به شما نشان می دهد. از رتبه بندی الکسا برای انتخاب محبوب ترین ها استفاده کنید.

 

توجه Insight چگونه از رتبه الکسا در تجزیه و تحلیل نتایج استفاده می کند؟

در پلتفرم Attention Insight در کنار یک نقشه حرارتی در تجزیه و تحلیل طراحی، امتیاز وضوح طرح شما را که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی تخمین زده می‌شود، ارائه می‌کنیم. این نشان می‌دهد که طراحی شما چقدر واضح است: آیا مملو از عناصر، رنگ‌های متضاد یا تمیز و شفاف است. هر چه امتیاز بالاتر باشد، طراحی تمیزتر به نظر می رسد.درست در زیر، نمودار رتبه سایت های الکسا وجود دارد که وضوح طراحی شما را با استانداردهای صنعتی شما مقایسه می کند. این نشان می دهد که طراحی شما از نظر وضوح در مقایسه با 170 سایت برتر الکسا در یک دسته بندی خاص در چه رتبه ای قرار می گیرد.این 170 سایت الکسا با بهترین رتبه را در همان دسته طراحی شما می گیرد و آنها را بر اساس نمره وضوح در 10 گروه گروه بندی می کند. می توانید ببینید چند درصد از آن سایت ها دارای امتیاز وضوح 100-90? هستند، چند درصد در گروه نمره وضوح 90-80? و غیره قرار می گیرند.مهمتر از همه، شما می بینید که طرح شما به کدام گروه تعلق دارد. چه امتیاز شفافیت بهتری نسبت به سایت‌های الکسا با بهترین رتبه داشته باشد یا جایی در انتهای سایت دنبال شود.

 

https://trello.com/tahmikain

https://visual.ly/users/tahmikain3/portfolio

https://www.mixcloud.com/TahmiKain3/

https://coub.com/tahmikain3

http://www.wikidot.com/user:info/tahmikain3

https://www.yelp.ca/user_details?userid=sDTNoXZMMYqovZa5LJ_FQw

https://qiita.com/TahmiKain3

https://www.quora.com/profile/Tahmi-Kain

https://weheartit.com/TahmiKain3/uploads

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.